Lounais-Suomen Taxidata Oy

i sydvästra Finland är en av landets största taxicentraler. Vi förmedlar körningar till circa 460 taxibilar i åtta (8) kommuner vilka är Åbo, S:t Karis, Reso, Nådendal, Rusko, Lundo, Pemar och Salo / Halikko. Vi jobbar 24 h om dygnet alla dagar året runt.

Taxi flottan

I vår taxiflottan där finns både person- och kombibilar, bilar för rullstol och stora bilar för upp till åtta (8) personer.

Beställningen 

Alla beställningar inom området görs från ett och samma telefon nummer: (02)10041. Alternativt kan man använda numret 0100 0041 som fungerar över hela Finland.

Från utlandet är numret +358 600 14121

Samtalet kostar: 1,17 € / samtal + lna. Våra samtal spelas in så att vi kan utveckla vår kundservice och även gör det lättare att utreda ifall något går fel med beställningen.

När du beställer taxin är det bättre att du åker i tid än komma fram försent. Ta hänsyn till att det kan vara rusningstid eller ett gatuarbete på vägen dit du ska. Även vädret är bra att ta hänsyn till.

Taxi beställningen via Valopilkku – applikationen

Nu kan man beställa Taxi med denna mobilapplikation i: Åbo, S:t Karis, Reso, Nådendal, Rusko , Lundo, Pemar, Halikko och Salo.
Valopilkku -applikationen kan laddas ner gratis. Första gången man använder applikationen så kostar det lika mycket som att skicka ett vanligt sms. Taxi beställningen med applikationen efter det är gratis.

Mera information hittar du på: Valopilkkutaksi.fi/sv

 

Förhandsbeställning

Ifall att du har en tid att passa t.ex. tåg, buss, flyg eller ett viktigt möte, då kan du göra en förhandsbeställning. Förhandsbeställningen ska göras senast 30 min före avresan. Om förhandsbokningen görs senast kl; 22.00 kvällen innan så går informationen om beställningarna ut till dom mindre taxistationerna så att chauffören som har jour ser till att det finns tillräckligt med bilar.

Avgiften för förhandsbeställningen är 7,10 € (Salo / Halikko tar ingen avgift).

Kvitto

Kom alltid ihåg att be om ett kvitto efter körd resa. Kvittot behövs ifall man t.ex. glömt saker efter sig i taxin eller vill reklamera något gällande resan. På kvittot framgår bla. med vilken bil resan har gjorts.

 

Hittegods

Vid kvarglömda varor kan du fråga efter ifrån taxibilen direkt (se kontaktinformationen på ditt taxi kvitto) eller genom att ringa till taxicentralen tfn (02) 10041.